sobota, 7 grudnia 2013

Pomysł na idealny prezent- musujące kule do kąpieli.

W związku ze zbliżającymi się świętami postanowiłam przygotować post o tym, co można dać bliskim w święta, gdy nie mamy pomysłu na prezent, gdyż wystarczy zapakować je w przezroczysty papier i obwiązać kolorową wstążką. Kule są dosyć łatwe do wykonania, a obdarowana nimi osoba na pewno ucieszy się z takiego prezentu.

Przepis na musujące kule do kąpieli :
  • szklanka sody spożywczej
  • pół szklanki kwasku cytrynowego
  • 2-3 łyżki olejów np. winogronowego, migdałowego lub kokosowego 
Dodatkowo, ale niekoniecznie :
  • barwniki
  • olejki eteryczne np. pomarańczowy, grapefruitowy, rozmarynowy, melisowy, lawendowy, sandałowy
  • suszone kwiaty (rumianek, lipa, róża, nagietek, lawenda)
  • skórka z pomarańczy lub cytryny
  • sypka glinka dla osób z trądzikiem

Jak zrobić kulę do kąpieli?

Wymieszaj dokładnie sodę z kwaskiem i dodaj suszone kwiaty i kilka kropli olejków eterycznych. Dolej olej i wymieszaj aż konsystencja masy zacznie przypominać wilgotny piasek. Nabierz porcję masy i uformuj z niej w dłoniach kulę. Jeśli kule są zbyt suche i nie chcą się lepić spryskaj je odrobiną wody lub hydrolatu.
Po kilku godzinach kule wyschną i będą gotowe do użytku. Po wrzuceniu do wanny zaczną musować, a dzięki zawartości barwników zabarwią wodę. Dodatek olejów nawilży i odżywi skórę.

sockerkaka foremka ikea
Jeśli chcemy uzyskać inny kształt niż kula, wystarczy włożyć masę do silikonowych foremek np. do lodu lub muffinek albo do małych plastikowych kubeczków po jogurcie. Na dno foremki można wsypać kolorową sól do kąpieli lub suszone kwiaty, które dodatkowo ozdobią naszą kąpielową babeczkę.


                                                   Na podstawie artykułów z internetu.

9 komentarzy:

  1. strasznie bym się cieszyła gdybym dostała samodzielnie wykonaną kulę. ja jej nie zrobię bo brak mi zdolności i trochę chęci.
    ale z drugiej str to przecież w ogóle nie jest skomplikowane. jednak spróbuję dziś.

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawy pomysł, może kiedyś spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajny pomysł ;))) wykorzystam go na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  4. ja kupiłam te foremki w ikei, ale nie wpadłam jeszcze na to, żeby w nich robić kule :D dobry pomysł na prezent

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam kiedyś takie kulki i całkiem fajnie wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  6. http://xoprimaxo.blogspot.com/

    świetny pomysl! dzieki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaki prosty i kreatywny sposób :) Szkoda, że już mam prezenty, bo chętnie zrobiłabym coś takiego dla przyjaciółek, na pewno by się ucieszyły :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Faktycznie, pomysł na prezent jest bardzo dobry. Na pewno ucieszy każdą obdarowaną osobę.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, ponieważ jest to dla mnie ogromna motywacja do dalszego pisania bloga. :)

Staram się odwiedzać wszystkich, którzy zostawili po sobie jakiś ślad. :)